Navigarea prin rețeaua virtuală își are și ea hățișurile ei. La câte o cotitură poți pica într-o capcană de toată frumusețea, exact ca o muscă ce se lipește de banda adezivă atârnată de tavan.
Una dintre acestea se referă la cum poți câștiga bani foarte ușor, fără să te deranjezi prea mult, fără efort, fără gândire, fără cunoștințe, fără competențe. Și de-ar fi să crezi publicitatea sforăitoare a textului despre câștigurile grase ce te așteaptă, iaca așa, după colț, numai cu un simplu clic, o apăsare ușoară de buton, și, gata!, ești milionar!, atunci e chiar un mizilic ce ți se cere: doar vreo 100 $ ori numai 50 $ și, amețit de mirajul câștigului mirobolant, chiar ți se pare o nimica toată. Și dacă ești suficient de naiv să crezi că e un loc unde umblă câini cu covrigi în coadă și că e suficient să întinzi mâna ca să rupi un bucătoi de turtă din zidul casei vrăjitoarei, ca să-ți potolești foamea, atunci ai ajuns exact în locul de pierzanie și risipă condamnat de logica cea mai elementară.
Nu naivitatea unor asemenea navigatori mă deranjează, căci e normal ca omul să pățească multe ca să devină…știutor, dar ceea ce mă deranjează la aceste banere publicitare, ce fac trimitere la niște site-uri ale jocurilor de noroc (ruletă, black Jack, pocher – jocuri de cazino) este …redactarea agramată a textelor.
Ei, dar ce legătură are gramatica cu banii? Are!
In momentul în care mai văd și grosolane greșeli de gramatică pe un site, într-o ‘locuință virtuală’, care mă invită să fac ceva, scoțând bani din buzunar (ceva de genul: ‘dacă nu va-ți clarificat până acum, poate că ceea ce urmează o să vă lămurească’), atunci îmi pun serioase întrebări asupra profesionalismului proprietarului locuinței virtuale, care mă invită să-i dau bani acum, pentru a câștiga o baniță mai târziu, într-un viitor apropiat. Poate că, neexperimentat(ă) și sărac(ă) cum sunt, aș putea pica în plasa asta sforăitoare, dar mă fac să deschid ochii și să fiu atent(ă) tocmai greșelile de gramatică sus-menționate. Și câtă încredere aș putea avea în pregătirea cuiva, ca să mă îmbogățească peste noapte (abstracție făcând de subțirimea unui astfel de raționament), dacă nu a știut să se pregătească la un nivel elementar de școlarizare? A chiulit? A fost repetent? Poate corigent? Era recalcitrant la orice efort educativ?
Cât de convigător comercial poate fi un text cu greșeli de gramatică, care se repetă? Căci, să fim înțeleși, nu e vorba doar de O GREȘEALĂ, ci de mai multe…
02/11/2009
Banii si greselile de gramatică
Posted by tagore6699 under Educație, Lingvistică | Etichete: Bani, black Jack, cazino, câștiguri grase, Educație, gramatică, jocuri de noroc, ruleta rusească |[82] Comments
01/03/2016 at 9:21 pm
LA MULTI ANI …..(doar intre 1 si 8 Martie 2016)….
13/06/2016 at 5:36 pm
Ce surpriză plăcută! Mulțumesc frumos!
08/01/2016 at 12:48 am
ESEUL 19. (Eminescu-Manuscris )
O ciudatenie. In anul doi de facultate ( in antichitate) intru in Academia RSR pe Victoriei dupa niste lucrari de matematica. Cel de la intrare ,facand pe importantul ma intreaba daca sunt asistent, lector, conferentiar,prfesor , academician sau mare-savant. Eu : nu . Sunt student. Ei : pai cum sa stai printre academicieni ? Un tip care a asistat ma ia cu el (am aflat ca era domnu’ Academician !). Afland ca e filolog il rog sa vad manuscrisul lui Eminescu ‘Imparat-si-Proletar’. E de acord, se uita la cote si se mira ca erau doua la 17 nr distanta.Le cere si in cel cu o cota mai mica citim ‘Religia-o fraza de DANSII……’, iar in al doilea ‘Religia-o fraza de EVREI ………’. Am ramas amandoi uimiti ca manuscrisul trebuia sa fie unic.
AS PREFERA RASPUNSUL LA POSTAREA ACEASTA DE PE PAGINA MEA.
07/03/2015 at 10:22 am
C-2H3K (adica un comentariu ‘clarificat’ dupa norme standardizate)…..
De acord cu greselile ‘de limba’ ale romanilor.Dar daca respectivul e strain si traduce cu gugalul ?
Ce facem cu un roman cu studii,inteligenta si toate celelalte care, in Anglia, se exprima cu greseli ? Poate proprietarii siturilor mentionate sunt profi universitari,academicieni ai SUA si nu prea se descurca intrU o limba fonetica (logic-inteligenta) adica romana?
Am dreptate ?
14/03/2015 at 9:16 pm
Da, de acord cu critica adresată traducerilor după ureche ale ‘gugălului’. Numai cineva care stăpânește bine limba țintă își poate da seama de greșeli. Dar copii și adolescenții care-și fac temele cu traducătorul gugălului îi cad victimă și capătă deprinderi care, cu greu, se pot dezvăța. Ar trebui să citesc ceva mai mult despre teoria dvs. ‘limba română – o limbă logic de fonetică, fiindcă nu prea mi-e clară relația între fonetică și logică…Ea contrazice teoria lui Saussure despre arbitrariul semnului lingvistic.
14/03/2015 at 10:44 pm
1-(traduceri) am gasit programe de translatare in cateva limbi realizate de niste romani, foarte bune.Am verificat astfel : A1(text in romana)–(traducere)–>A2(text inengleza/franceza/germana)–(traducere)–> A3 (text in romana)….apoi compar A1 cu A3 .
2-despre apropierea limbilor fonetice cu logica am scris pe pagina me la „ACASA”->”2.lingvistica…..”.Daca e nevoie dezvoltam (prin targhetarea tintelor).
21/03/2015 at 7:58 pm
1. Abia aștept. Ce rezultate a dat comparația? Textul românesc trecut printr-o limbă-țintă a ajuns, în etapa a treia să fie același sau era radical modificat?
2. Mă voi duce ‘Acasă’, ca să aflu relația dintre logică și fonetică.
Sănătate.
21/03/2015 at 11:00 pm
Este vorba de „acasa” de pe „asezamantul meu http://free3rrrrrr.wordpress.com
la „2.lingvistica…….” este depusa,cu grija, adresa translatorului.
[eu prefer limba romane , si spun „acasa” nu barbarismul „home”.
26/03/2015 at 9:48 pm
De acord. Să eliminăm barbarismele. Dar ce te faci când în uz este cuvântul…barbar? Supermarchet, maus, computer, ‘sidi’, rating, laptop, butic sunt curente. Degeaba se luptă pe baricade lingviștii să impună măcar forma corectă de pronunțare, în spiritul limbii române, cum este, de ex., ‘sidi’. Tatiana Slama Cazacu susține că ar trebui să fie pronunțat ‘cede’. Dar cine ar zice așa, nu ar fi înțeles deloc de vorbitor. Adevărul este că frecvența utilizării unei forme o și impune, ignorându-se norma și corectitudinea.
27/03/2015 at 12:04 am
Am imprimat pe celebra mea pagina cum gandirea-fonetica te ajuta sa gasesti termenii romanesti ,firesti,clari,etc,etc,
aici (iei adresa si o „lipesti” sus,)…..https://free3rrrrrr.wordpress.com/2013/10/21/lingvistica-matematica-vs-matematica-lingvistica-a-limbii-romane/
29/03/2015 at 9:28 pm
Este ca am dreptate ? (zi ca da )
05/04/2015 at 3:17 pm
Cu dragă inimă. DA.
08/10/2012 at 1:10 pm
[…] hotărâri şi apoi alte erate la alte hotărâri, au propus inițial termenul de 12 septembrie, apoi 31 august şi acum acesta de 21 august. Schimbările au survenit ca urmare a cererilor preşedintelui […]
21/08/2012 at 7:45 am
[…] detentie, invocate de dumneavoastră, sunt un lucru cotidian pentru sute de mii de români: ”vor trebui să se trezească, în fiecare zi, la ora 5:30, vor dormi în paturi suprapuse, vor avea apă caldă câte două ore […]
04/09/2012 at 7:47 pm
Ințeleg că sunteți marcat de experiența închisorilor. Ați citit ‘Fenomenul Pitești’ ?
21/08/2012 at 7:37 am
[…] hotărâri şi apoi alte erate la alte hotărâri, au propus inițial termenul de 12 septembrie, apoi 31 august şi acum acesta de 21 august. Schimbările au survenit ca urmare a cererilor preşedintelui […]
21/08/2012 at 7:17 am
Din păcate eu am căzut prada unui joc de acest tip, dar nu am investit nimic. M-am inscris si am scris pentru blog Money, si nu am reusit sa incasez nici până azi banii:
04/09/2012 at 7:46 pm
Imi pare rău. Din păcate, e mai mult ca posibil. Sunt mulți șmecherași care vor să facă bani pe spinarea celor care scriu bine. De fapt, vor doar să le dai bani și nicidecum să-ți returneze ceva. Șmecheria constă în a le face publcitate gratuită: e o chestie de marketing indirect.
29/02/2012 at 11:22 pm
[…] Românie!, pato testează nave, şi andi tace de ceva vreme, ca să nu mai spun de nepoata lui tagore, în timp ce micul-artist analizează goticul, cei de dreapta tac şi ei, lăsând pe ciprian să […]
29/02/2012 at 11:06 pm
[…] Românie!, pato testează nave, şi andi tace de ceva vreme, ca să nu mai spun de nepoata lui tagore, în timp ce micul-artist analizează goticul, cei de dreapta tac şi ei, lăsând pe ciprian să […]
29/02/2012 at 11:01 pm
[…] Românie!, pato testează nave, şi andi tace de ceva vreme, ca să nu mai spun de nepoata lui tagore, în timp ce micul-artist analizează goticul, cei de dreapta tac şi ei, lăsând pe ciprian să […]
27/02/2012 at 2:09 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
27/02/2012 at 2:08 pm
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
27/02/2012 at 2:08 pm
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
28/01/2012 at 8:51 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, Costin, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, […]
25/01/2012 at 8:23 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, Costin, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, […]
23/01/2012 at 3:17 pm
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
22/01/2012 at 5:44 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
21/01/2012 at 10:40 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, Costin, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, […]
21/01/2012 at 8:50 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
21/01/2012 at 1:32 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
21/01/2012 at 12:12 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
20/01/2012 at 6:04 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
18/01/2012 at 8:19 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, Costin, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, […]
18/01/2012 at 3:24 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
18/01/2012 at 1:01 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
18/01/2012 at 12:14 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 3:24 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 3:12 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 2:49 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, […]
15/01/2012 at 2:06 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 2:03 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 1:46 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 1:13 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 1:12 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
15/01/2012 at 1:01 am
[…] iulisa, Zamphotograph, tu1074, romanianstampnews, Zamfir de Turda, desprediverselucruri, tagore6699, Amintiri din filumenie, kadiasfood, blogevent, Fotoreporter pentru mediu,stropidesuflet, abbilbal, […]
05/01/2012 at 3:07 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
09/01/2012 at 1:50 pm
Mulțumesc, nene, pentru ocoșeli, ocoșiri și ocoșeală. Sau, și mai bine, pentru cocoloșeală și cocoloșiri…
05/01/2012 at 2:52 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
05/01/2012 at 2:51 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
05/01/2012 at 2:49 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
05/01/2012 at 2:41 pm
[…] odoricaion , pandhoraa, pato, plutacupaparude, radupress, romanianstampnews, stropidesuflet, tagore6699, tetris, tu1074, balantza, danap, lecturirecenzate, newcomiclife, zinnaida, şi, ultimul pe listă […]
17/11/2010 at 7:41 pm
Înţeleptule Tagore 69 😉
pentru un demers care veghează la respectarea gramaticii limbii române, interogarea şi variantele chestionarului nu prea se „pupa”! Părerea mea!
27/11/2010 at 8:09 pm
Și de ce nu, bunule Coțcar? Poți mai detaliat? Mai precis?
28/11/2010 at 5:14 pm
bunule Tagore 69,
era umila mea pãrere! Nu trebuie sã te simţi ofensat. Nu îmi permit să te corectez eu, păcătosul, pe tine, înţeleptul. Mai alse că, aşa cum spui chiar la prima variantă a chestionarului, este o munCĂ CAre nu duce la nimic bun!
Că cam aşa gîndesc şi eu!:lol:
05/12/2010 at 2:31 pm
Nici vorbă de ofensă sau supărare, nici nu știu de unde le scoți aceste atitudini și reacții ! Probabil trebuie să mai exersezi raționamentul deductiv. Aici, discutăm, ne comparăm opiniile, aliniem argumentele și, într-un cuvânt, dezbatem.
Am cerut precizări, deoarece am presupus (se pare că în mod fals) că există și argumente în sprijinul opiniei tale. Insă, nu-s! Opinia asta a ta e doar o atitudine viscerală (exact ca un gaz format în stomac) care nu mai urcă până în zonele mai înalte ale creierului, ca să găsească acolo punctele de sprijin/ argumentele menționate. Mulțumesc mult pentru ea! Cât despre poza de falsă umilință, ea ascunde , din parte-ți, un înăbușitor orgoliu, mai mult decât am eu-însămi. Incărcat cu o doză așa mare de orgoliu, nu știu ce anume mai reușești să vezi din juru-ți…
05/12/2010 at 6:17 pm
tagore
nu ai corectat cacofonia şi continui să faci greşeli, în opinia mea, nepermis a fi găzduite de un blog care vrea să ne înveţe gramatică. Ultima: „…nici nu știu de unde LE scoți aceste atitudini și reacții…”
În fine, am spus că nu mai continui o polemică absurdă. Mai ales că jigneşti şi ai o răutate neavenită, lipsită de bună simţ, faţă de un surfer care, întîmplător şi nefericit, a ajuns aici.
Eu nu mai sunt dispus să absorb energia negativă pe care o diseminezi.
Rămîi cu bine!
Alex
11/12/2010 at 7:44 pm
Multstimate Coțcar,
1) Se vede bine că nu poți susține o polemică și că, pentru tine, polemica este întotdeauna absurdă, din lipsă de idei.
2) Mare efort ai făcut să pigulești lipsa de eufonie! Eu ți-aș da exemple de dizarmonii eufonice (sau cum le spui tu atât de vulgar, un limbaj croit după calapodul emitentului, ‘cacofonii‘) din Eugen Ionescu, Victor Hugo, Eminescu sau alți mari de-ai noștri sau de pretutindenea, dar mi-e lene să mă deranjez, mergând la sursă, pentru cineva care, nefericit și întâmplător, îmi zice că-s de o ‘răutate neavenită’; dacă-i ‘neavenită’, ce mai chichirez gâlceavă?
3) Energia negativă? Măi să fie ! Și cam pe unde s-ar afla soarele ăsta negru? Din ce s-ar trage? Din gramatică?
4) Chestia cu ‘vrea să ne învețe gramatică’, nu ține. Mai întâi că nu ți-ai holbat îndeajuns de tare ochișorii coțcarești la subtitlul blogului. E pomenit ceva de gramatică? Mai apoi, care va fi și cel de pe urmă, dintr-o neștiință de blogger începător, am dat un ‘select‘ pe când scriam acel articol, fără să fiu atentă la ceea ce mi se spunea că realizează comanda respectivă și așa se face că acest articol a rămas selectat ca un cap de afiș pentru blogul meu. Habar n-am cum să repar greșeala asta, deși am vrut de multe ori să pun alte articole ‘în exergă’.
07/03/2010 at 10:06 pm
[…] PassionforGod, Raluca, Relaxare, Semafor, Simina, Sirenna, StropideSuflet, Sufletdefemeie, Tagore6699, […]
10/03/2010 at 12:11 pm
Mulțumesc, Mihaela! Eu nu prea am avut timp zilele astea de gânduri ‘mărțișorești’.
27/02/2010 at 3:18 pm
Deşteaptă-te, Românco!
Pune mâna pe pana virtuală şi mai dă-ne de citit. Chiar şi despre greşeli!
28/02/2010 at 11:17 am
Mulțumesc pentru îndemnul patriotic! Dar, tu, românule, ce păzești? Am spus deja că nu voi vâna cu tot dinadinsul greșelile, ci numai dacă-mi vor pica în plasă…Altfel, ar însemna ca numai asta să fac de dimineața până seara.
21/02/2010 at 10:35 pm
„Ingeriță a secolului XXI”?! Trimite-mi o poză să i-o arăt lui Ulise: el zice că nu există Ingeriţe!
24/02/2010 at 10:16 pm
Tot așa cum există și pui de îngeri sau îngeri cu cioate arse în loc de aripi…Poza e deja pe site-ul tău. O vezi de fiecare dată când ne încontrăm.
18/02/2010 at 2:04 pm
Îţi înţeleg revolta şi mă declar un susţinător al exprimării corecte, indiferent de modul ei de manifestare. Vreau să subliniez doar următorul aspect: câţi dintre cei care promovează himere ca cele enumerate de tine sunt dispuşi să admită că nu au competenţe absolut universale şi pe aceste criteriu consideră că orice ar face este perfect? Gramatica nu e decât pentru scrupuloşi şi/sau visători; pentru restul lumii exprimarea nu contează, important este mesajul.
N-aş vrea să te dezamăgesc, dar articole precum al tău vor fi citite preponderent de cei care nu comit crime împotriva limbii române şi de prea puţini dintre cei care se fac responsabili de ele. Problema e că cei din urmă habar nu au ce spui tu aici!
Felicitări pentru articol!
Toate cele bune!
19/02/2010 at 9:35 pm
Imi pare bine că ne încadrăm în același grup. Suntem doi. Cu timpul vor mai fi. Eu zic că peste tot ar trebui să funcționeze curățirea…de greșeli. Uită-te la vanghelizrea politicii românești, a discursului politic mai exact, unde flutură neaoș și impertinent greșeli mari și late de exprimare…gramaticală. Spune-mi ce credit mai poți acorda acelora, care, cu obrăzare de scoarță, merg înainte și tot încearcă să mai prindă oameni (electorat – în terminologia lor găunoasă) în plasa gogonatelor minciuni? Așa-i că-s făcuți de rușine? Am găsit o idee bună într-un text de știri: ‘Dacă unitatea de măsură a prostiei este becalul, unitatea de măsură a ipocriziei este…băselul‘. Asta ca să vezi că există reacții peste tot, apropo de exprimarea corectă în limba română. Asta vrem: vanghelizare, băsescizare și becalizare? Nu putem scăpa ce ele?
Mulțumesc pentru susținere. Trebuie să fim optimiști.
04/02/2010 at 8:18 pm
Dupa recitire am observat „asi”* in loc de „a-si” in raspunsul pe care ti l-am dat.O seara placuta.
15/02/2010 at 12:42 pm
E bine că ai observat. Inseamnă că te preocupă corectitudinea (aceea corectitudine pe care o înveți prin studiul gramaticii) mai mult decât vrei să recunoști.
Cît privește pasiunea cu care faci literatură, aș spune că, spre deosebire de dragoste, pasiunea e efemeră. Deci, fă literatură cu dragoste, nu cu pasiune! E mai durabilă.
04/02/2010 at 6:49 pm
Arta cuvantului se poate exprima printr-un singur cuvant si anume literatura.
Acesta poate fi considerata de catre unii, capacitatea de a oferi cît mai multe idei în cît mai puţine cuvinte; pentru altii reprezinta o modalitate pe cat se poate de simpla de asi transpune ideile pe o coala de hartie fara sa il intereseze prea mult aspecte ce tin de gramatica, context sau metode de exprimare.
Sa iti spun ce inseamna pentru mine literatura caci nu ma consider a fi in masura sa ii justific adevaratul sens, pentru ca am mai precizat si risc sa ma repet, sunt pasionata de literatura si doar atat; definitii sonore, bazate pe cuvinte care mai de care mai pompoase, ai precizat si tu, sunt altii mult mai in masura sa gaseasca.
Fiecare dintre noi judecă textele în functie de niste reguli cunoscute din scoala, din experienta lecturii, din sursele critice; astfel incat unii cunoscatorii ajung sa sustina ca literatura este ceea ce fiecare cititor crede ca este literaturǎ si ca aceasta nu poate fi definită odată pentru totdeauna şi fără a lua in considerare de preferinţele cititorului,astfel incat principiile, convenţiile care acordă sau nu calitatea de literaritate unui text se modifia odata cu trecerea timpului si in functie de capacitatea fiecarei iubitor de literatura de asi transpune ideile.
Ca ultima idee as vrea sa precizez ca nimeni nu se afla in masura de a critica ceea ce se regaseste in fiecare dintre noi, caci avem libera alegere de a numi ceea ce facem literatura, indiferent ca pentru altii aceasta reprezinta o simpla ciorna.
O seara placuta iti doresc.
15/02/2010 at 12:33 pm
La o dezbatere serioasă nu pot să-ți răspund decât serios și punctual, deși ‘timpul își cam ascute gheara’:
1)dacă n-ar avea importanță studiul aprofundat al disciplinelor filologice (din care face parte și literatura, pe lângă multe altele) pentru un scriitor autentic și dacă ‘LITERATURA’ (observi că am scris-o cu majuscule, da?) ar putea fi produsă de fitecine, simplu ca respirația, atunci toți câți suntem azi în blogosferă ne numim ‘scriitori’ ? Eu aș zice că majoritatea sunt ‘scrijelitori’, nu scriitori. Va trebui să-ți revizuiești opinia…atât de cuprinzătoare, iar pledoaria pro ‘chiulangeală’ de la studiul serios – nu ține!
2)Nu numai literatura este o ‘artă a cuvintelor și necuvintelor’, vorba lui Nichita. Oratoria, cum e? Discursul public, în care trebuie să-ți convingi auditoriul, prin argumentații solide? Sau poate discursul magistral, al unui profesor de la catedră, nu înseamnă tot o stăpânire a artei cuvântului, a rostirii persuasive? Cum ai putea aduce argumente solide, dacă nu ai studiat și dacă nu stăpânești tainele…limbajului, materialul prin excelență al literaturii?
3)Cât privește ‘literaritatea’ unui text, faptul că el exprimă calități literare ori ba, mai ai de reflectat. Nu orice socotește oricine este literatură. Să luăm exemplul celebru al romanului ‘Le paysan de Paris’ al scriitorului suprarealist Louis Aragon unde apare un afiș copiat de pe stradă (exact așa cum auzi!) și aici se pune întrebarea: ce este literar într-un banal afiș în care apar niște enunțuri strict informative, de genul ‘Vizitați restaurantul nostru! Avem mâncăruri pentru toate gusturile și toate buzunarele!’ etc ??? Roman Ingarden, un estetician formalist de origine polonă, susține că literaritatea unui text este determinată de anumite trăsături intrinseci textului. Le cunoști? Ca să nu vorbim în vânt.
4) Imi pare rău că încercările mele de definire ți s-au părut ‘pompoase’. Si poate ar trebui să te întreb ce înțelegi tu prin acest atribut: o formă goală fără conținut sau numai o vorbă care încearcă să ia ochii prin aparențe ornamentale, dar care nu acoperă nimic în fond??? Incerc de multe ori să-mi controlez limbajul, să-l manipulez după voie, păstrând totuși amprenta unui stil, dar, se pare, că, uneori, mă controlează el pe mine, atunci când mi-o ia înainte și-și produce propria ființare.
Insă…
Dacă am vorbi toți la fel, nu-i așa că te-ai plictisi, auzind aceleași fraze (de lemn)? Și cum te-ai putea îmbogăți spiritual și sufletește, dacă vorbele cuiva ce se simte scriitor nu ți-ar da de reflectat? De aceea, a citi nu e un lucru atât de simplu și presupune muncă de salahor, prin bilbioteci.
31/01/2010 at 2:02 am
Si inca ceva. Accept cu placere invitatia ta cu toate ca, din cate bine observ esti mai mult decat usor ironica. o seara placuta placuta iti doresc.
02/02/2010 at 3:10 pm
E un stil provocator pe care incerc sa-l circumscriu la limita dintre polemica si intelegere empatica (nu din cea dulceag-lacrimogena, in care aprobarile gaunoase se intind ca un clei peste toata …lucrarea). Imi amintesc de niste vorbe cu miez spuse candva de un mare ganditor, citez: „ce haz ar mai avea sa discutam, daca am fi amandoi de aceeasi parere???”
31/01/2010 at 1:36 am
Cam asa arata pagina mea acum caci ma consider inca incepatoare si cu adevarat sunt pasionata de literatura si tot ce tine de arta comunicarii si impartasirii a ceea ce stiu eu sa fac mai bine.
Ma bucur de vizita ta pe blog, te mai astept si altadata si ca sa iti raspund si la intrebare, una fara alta nu au aceeasi esenta.Cel putin din punctul meu de vedere.
02/02/2010 at 3:06 pm
Imi pare bine de cunostinta, o cunostinta impatimita de literatura! Lucru cu atat mai rar si mai laudabil in timpul nostru dominat de consumism si falsuri. Arta impartasirii? Sper ca nu-i dai o conotatie mistico-religioasa. Haide sa incepem. Mi-ar place sa-mi spui/scrii ce este literatura pentru tine, desi la intrebarea asta sunt altii mult mai gloriosi care au dat raspunsuri ce se invata pentru examene…
30/01/2010 at 12:02 pm
Mare dreptate ai! Mă minunez şi eu de ‘profesionalismul’ unor astfel de oferte… ce să mai zic de ofertele de job-uri care tot în aceeaşi manieră sunt scrise 😀 Sorry pt comment-ul de pe blogul meu! La câte bobârnace primesc zilnic… orice cuvânt este interpretabil! Ne mai citim!
02/02/2010 at 3:12 pm
A cui e dreptatea? In fond, de multe ori mă tem și mă întristez s-o am. Si dac-o ai/ am, ce? Nu tot iți/îmi trece timpul? Laudabilă mirarea.
„Ce bine că esti, ce mirare ca sunt!”
15/02/2010 at 12:46 pm
Mihaela, mulțumesc pentru susținere. E într-adevăr derajant să primești atâtea observații neavenite și sigur că nu poți să te faci că nu le vezi la infinit, mai și reacționezi cu destulă umoare neagră (cum am văzut la una din punerile tale la punct), dar mai bine ar fi să le ignorăm, nu crezi?
15/02/2010 at 1:40 pm
In principiu, e corect spus că poți intepreta diferit în funcție de context și situația de comunicare. Dar asta numai dacă cuvântul respectiv se pretează la așa ceva. Există cuvinte care nu admit nici o interpretare și cred că știi care sunt alea.
12/12/2009 at 2:06 pm
Eu am aflat pentru că mi se dă mereu în cap cu această afirmaţie!
13/12/2009 at 10:44 pm
Nu mă iau după mode, ci doar după moduri …de cunoaștere. Și ceea ce am încercat să prezint în articolul meu este un mod de cunoaștere. Imi și imaginez cine îți dă în cap cu astfel de afirmații.
08/12/2009 at 12:51 am
Nu ai aflat că după moda cea nouă „dacă am bani, sunt dăştept”?! Ce mai contează alte mărunţişuri (cunoaşterea gramaticii, cultură generală, …)?
10/12/2009 at 9:50 pm
N-am aflat. Chiar așa?!